UDF

UDF

torsdag 20 augusti 2015

Och där var terminen igång!

Pigg och glad sitter jag framför datorn och skriver. Ett nytt läsår har dragit igång, och vilket år det kommer bli! Ett år fullspäckat av roliga och spännande event. Det märks tydligt att kören bara växer och växer, det blir färre och färre tomma stolar över, och vi får öppna fler och fler fönster, men vilket gäng vi är! Gårdagens repetition satte verkligen ett leende på mina läppar, det var fantastiskt att höra alla sjunga tillsammans igen!

Jag som skriver heter Irja, nu påbörjar jag mitt åttonde år som korist i flickkören, och vilken resa det har varit. Jag minns hur jag första gången satte min fot i pelarsalen när jag skulle sjunga upp hösten 2008, nervöst berättade jag för Maggan att jag skulle sjunga Blinka lilla stjärna. När jag hade sjungit klart var jag så nervös att det kändes som att golvet gungade, jag minns att jag tänkte, "Håller huset på att falla sönder? Eller är det kanske bara jag som vinglar fram och tillbaka?" jag vågade inte flytta en fot! Efter att ha fått skriva under nåt papper och fått alla terminens tider gick jag hem utan att riktigt fatta vad som hade hänt. Jag är så otroligt glad att jag tog mod till mig och sjöng upp den där dagen för 7 år sedan.

En ny termin, mitt åttonde år, innebär nya konserter och event att se fram emot. Det finns mycket att lära sig inför höstens framföranden, därför börjar vi terminen med ett körläger för att öva men också lära känna varandra bättre och välkomna alla nya. En konsert jag själv ser väldigt mycket fram emot är konserten 11 oktober i domkyrkan där vi tillsamman med Uppsala domkyrkas gosskör​ och orkester framför Mozarts Kröningsmässa och Händels Zadok the Priest. Biljetter finns att köpa på ticnet redan nu, så passa på!

Ha det gott!

Irja, från konsertadministrationen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar